Gepost: 11-07-2020 13:09
MadOne
1e Monteur/Diagnose Tech.
Universeel
Lid sinds: 13-09-2010
76 bijdragen
Ik heb deze auto binnen gekregen met een storing op oliedruk.
Carter pan gedemonteerd omdat deze motoren heel veel problemen hebben met ketting geleiders die afbreken.
Toen de carter pan eronder was konden we zien dat de aanzuigbuis vol zat met plastic delen van de geleider.
Aanzuigbuis gedemonteerd en alle plastic verwijderd. Nieuwe ketting gemonteerd. Olie en oliefilter vervangen.
Alles was goed. Geen melding meer en auto rijdt perfect.
Drie dagen later zelfde melding op iDrive.
Oliedruk te laag.
Auto is weer terug in de werkplaats. Oliedruk meter aangesloten en inderdaad olie druk is te laag. Stationair komt ie net tegen 0.5 bar en op toeren net iets over 1 bar.
Volgens technische gegevens moet de druk stationair 1 bar zijn en op toeren tussen 2 en 4 bar.
Heb alles nagekeken maar kan geen rare dingen vinden waardoor de druk zo laag zou moeten zijn.
Ik dacht ik doe de oliepomp wel vervangen dan weet ik zeker dat dit niet mijn probleem is. Maar kwam achter da deze motor de balans assen in de oliepomp zitten en daardoor deze over 1100,- euro kost.
Ik vind het hoop geld omdat ik niet zeker ben dat deze kapot is.
Heeft iemand weleens zo iets meegemaakt of weet iemand een manier om de pomp te testen om zeker te zijn dat ie kapot is?
Downloads (3)
- 69d405cc-72bb-4f4e-a6a6-7968896693e1.jpg
- ce786ecf-4589-4c88-915d-4f3ec96747a4.jpg
- cfa689f2-b072-429d-b1c7-a876a3c68a44.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen