onderdruk

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
3-serie
Type
E36
Uitvoering
-
Bouwjaar
1995
Brandstof
Diesel
Reacties
2
Bekeken
1842
Gepost: 28-10-2005 13:43
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Wanneer de olie vuldop werd los gedraait, kwam de olie er snel uitspetteren. Het inlaatspruitstuk schoongemaakt, er zat veel aangekoekte oliedamp in. Compressie laten meten, 12, 16, 18 en 18 bar op volgorde. Koppakking lijkt in orde en de cylinderkop ziet er netjes uit en recht. Op het oog geen zorgwekkende scheurtjes, afgezien van de miniscule scheurtjes op het brugje tussen de kleppen wat ik vaker tegenkom bij andere auto's.

Klepstelen van inlaat 1 en 2 zijn schoon, van 3 en 4 aangekoekt (kleprubbers).

Turbo heeft geen speling.

Het betreft een 17 4T 1 motor, ofwel een 1.7 318 tds van 1995.

Ik zelf denk aan versleten schraapveren en zuigerveren, omdat meneer moeilijk wilde starten en daarna toch eventjes een blauwe pluim liet waaien.

Ik wil het toch even zeker weten voordat ik de zuigers (verensetje) en eventueel lagerschalen ga vervangen, dus wie wil mijn verhaal bevestigen?

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken