Problemen automaat ZF 5HP19

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
3-serie
Type
E46
Uitvoering
-
Bouwjaar
2000/2
Brandstof
Benzine
Reacties
7
Bekeken
3322
Gepost: 02-12-2014 09:47
Professional

Lars

Monteur

Lid sinds: 29-08-2010
46 bijdragen

Hallo,

Ik heb een probleem met de automaat van mijn bmw,

nu heb ik er 2 vragen over...

 

het eerste wat zich voordeet:

auto lekt olie en schakelt niet meer(tussen motor en bak).

De automaatbak er achter heengehaald, koppelomvormer zat vast in de bak de keering en glijbus van de koppelomvormer(wat in de oliepomp zit waren er uitgelopen)

Wat was hier de oorzaak van? koppelomvormer of oliepomp?

 

Toen een gebruikte bak gekocht, en een nieuwe(gereviseerde) koppelomvormer. nieuwe olie en filter gemonteerd. bak afgevuld met 4 Liter, en gepijld met draaiende motor.

stukje rijden, 1,2,3 schakeld die goed alleen bij de 4 en 5 lijkt die te slippen. de bak gaat naar verloop van tijd ook in noodloop(word vanavond uitgelezen). zullen dit de frictieplaten zijn?

Bak is een ZF 5HP19

 

Gr Lars

 

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen