Gepost: 05-03-2014 14:39
eppo78
Directeur / eigenaar
Lid sinds: 14-01-2009
91 bijdragen
Wij hebben een BMW 316 i bouwjaar 2005 staan. De oude rechtse tankvlotter ( unit met brandstofpomp ) heeft storing gehad doordat de plus draad van de pomp geschuurd en contact heeft gehad met een draad van het vlotter gedeelte. Deze unit is vervangen, evenals de links ( enkel vlotter ). De tankmeter leek goed te werken. de auto is echter stilgevallen met een lege tank, terwijl de meter op dat moment nog 1/4 inhoud aangaf. We hebben de accupoolklem eraf gehaald om de meter te resetten. Daarna hebben we de tank volledig gevuld. De tankmeter bleef echter op leeg staan en het lampje bleef branden. Daarna tank leeg gepompt en opnieuw gevuld maar dan met contact aan. Stand ergens als tip reactie bij een andere topic. Echter geen resultaat. Aan de hand van schema van dealer draden van linkse en rechtse vlotter met weerstandsmeting gecontroleerd. Weerstand van alle draden komen overeen. Test van dashboard meters en dergelijke gedaan, en tankmeter reageert hierop goed. Echter in groep 6 krijgen we geen waardes te zien, dus ook niet de hoeveelheid van de linkse en rechtse vlotters. Daarna nog menu 21 , reset procedure combimeters uitgevoerd. Heeft iemand ervaring met het uitwisselen van combimeter, en zo ja hoe gaat het met de kilometerstand. Wil namelijk geen trendbreuk van kilometerstanden.
Gemeten
vlotters gecontroleerd, bedrading gecontroleerd, dashboard combimeter test uitgevoerd
Uitgelezen met
actia
Foutcodes
geen foutcodes
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken