Gepost: 03-03-2025 23:58
kdz
Chef werkplaats
bouchier-de zutter
Lid sinds: 21-11-2007
73 bijdragen
Ik heb hier een BMW F31 1.5 benzine die binnen gekomen is met een waterlek.
De motor is daardoor te heet geweest waardoor ook de watergekoelde turbo stuk was.
Lek opgelost en turbo vervangen maar nu denk ik dat de motor nog steeds te heet wordt.
Ik heb het koelsysteem onder vacuum gevuld.
Wanneer ik de motor stationair laat lopen met de verwarming op maximum loopt de temperatuur op tot 100 graden wat waarschijnlijk nog ok is maar als ik de verwarming uit zet stijgt deze verder.
Ik heb de verwarming terug aangezet toen het net boven de 110 graden kwam waardoor de temperatuur terug wat daalde.
De onderste radiatorslang bleef steeds koud.
Ik durf er niet even met te rijden omdat ik bang ben schade te hebben.
Op hoeveel graden gaat de thermostaat open bij deze motoren? Of moet ik toch even gas geven zodat de waterpomp de koelvloeistof sneller rondpompt?
Herkent er iemand mijn probleem?
Foutcodes
geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken