Gepost: 27-06-2014 21:53
Unikneet
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 15-11-2011
1724 bijdragen
Als hij warm loopt geven de meter in dash en kvs temp. sensor (terecht, infrarood meten) een hoge temperatuur door en de elektrische koelvin slaat bij igv te hoge temperatuur. Deze heeft ook nog een viscofan en die werkt naar behoren zo te zien.
De onderste radiateurslang wordt niet warm, bovenste wel. De thermostaat aan het einde van de onderste radiateurslang terug het blok in werd verdacht en vervangen. Geen resultaat. De nieuwe in een steelpannetje water tot 80gr-koken gebracht en is goed bevonden.
Nieuwe verdachte circulatie; pomp of verstopping. Haal de bovenste radiateurslang los en houdt deze omhoog en zet hem vol water. Start de motor. Als er circulatie is moet de vloeistof hier uit komen. Dat doet hij niet. Viscofan (rechtsom los, te zien aan draairichting pomp en schoepen koelfan), riemen, luchtkap, en pomp gedemonteerd. Schoepenwiel bleef achter in de behuizing.
Met nieuwe pomp nu opgelost. Foto van het afgebroken schoepenwiel in de behuizing.
Downloads (1)
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen