Gepost: 05-08-2009 23:35
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo allemaal,
Gisteren een BMW 510i van 1990 binnengekregen.
Als ik me niet vergis gaat het dan om een E34 ?
Klacht: remindicator blijft branden (rood; cirkeltje met 5 blokjes erond).
(Achtergrond info: de klant heeft vanwege een defect instrument, deze vervangen door een occasie; sindsdien zou het lampje branden).
Ik heb uitgevoerd:
0. Originele handleiding gezocht, maar jammer genoeg niet meer beschikbaar.
1. Achterste remblokjes vervangen (waren idd versleten). Aangezien er bij de nieuwe blokjes geen kabeltjes zaten heb ik deze weggelaten. => remindicator brandt nog steeds.
2. remvloeistofvlotter losgedraaid en manueel ingeduwd => remindicator brandt nog steeds.
3. Stekker van remvloeistofvlotter losgemaakt en brug gelegd (voertuigzijde natuurlijk) =>remindicator brandt nog.
4. Handrem opgetrokken, en gezien dat er een andere indicator gaat branden. Heeft er dus waarschijnlijk(?) niks mee te maken.
5. Motor gestart en rem ingeduwd voor +- 30sec. => remindicator brandt nog steeds.
6. Batterij losgekoppelt voor +- 30sec. => remindicator brandt nog steeds.
7. Autodata doorgelezen => geen info over remindicator/ geen schema's.
8. Kluwer prog. => geen info over remindicator / op schema's geen indicator terug te vinden.
Als je het begin van m'n uitleg niet bent vergeten, zou je nu (net als mij) moeten denken dat het iets te maken heeft met het vervangen van het instrument. Maar ik weet nog steeds niet wat deze indicator nu eigenlijk betekend.
Mijn vragen:
1. Wat betekend dit waarschuwingslampje ?
2. Heeft er iemand de correcte schema's ?
3. Hoe krijg ik het indicatortje uit?
mvg,
Steven
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen