Gepost: 10-01-2017 08:32
Jeffrey92
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 04-01-2016
37 bijdragen
Beste Leden,
Wij hebben een probleem met een BMW 525D F11.
Auto is hier op transport gebracht. De klant heeft de auto savonds rijdend weggezet en sochtends start de auto wel, maar slaat niet meer aan. Ter plaatse geweest en geconstateerd dat de auto geen brandstof druk(7/8bar) ook geen brandstof krijgt. Opvoerpomp in de tank werkte niet.
Opvoerpomp in de tank vervangen.
De motor krijgt brandstof, maar slaat nog steeds niet aan. Ook blijft de brandstof druk tijdens het starten veel te laag (7/8bar).
Wanneer de storingen worden gewist blijft storing 2A2700 turbolader laadlucht omschakel,massasluiting aanwezig. Dit mag naar mijn mening geen invloed hebben op het wel of niet aanslaan.
Wanneer de motor word gestart komen de storingscodes:
249300 Drukbewaking rail. Druk te laag bij starten.
273C00 Nokkenassensor. Geen signaal.
gelijk weer terug.
In de hogedrukpomp zit een brandstofdruk ventiel. Wanneer deze met de KTS werd aangestuurd geen reactie.
Regelventiel vervangen, maar nog steeds geen brandstof druk tijdens het starten (7/8 bar).
Om nu de hoge drukpomp te gaan vervangen ben ik niet zo zeker van, juist omdat er een nokkenas storing terug blijft komen. Voor het zelfde geldt is de ketting van tijd af.
Ga nu eerst het nokkenassignaal met de scope controleren.
Iemand hier ervaring mee?
Gemeten
-Zekeringen gecontroleerd
- Spanning en massa op opvoerpomptank
- Wel/geen brandstof bij motor.
Uitgelezen met
Bosch KTS 540 en Launch X431
Foutcodes
2A2700 Turbolader-laadlucht omschakelkl. Massasluiting. 249300 Drukbewaking rail. Druk te laag bij het starten. 273C00 Nokkenassensor Geen signaal.
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen