Gepost: 17-04-2013 22:51
Lid sinds: 15-08-2012
5 bijdragen
Hallo,
Wij hebben hier een bmw van 1983 staan, 520I l-jetronic zonder lambdasonde m20b20 die weinig vermogen levert.
Zowel op benzine en LPG, LPG installatie is er één met een mengstuk voor de luchthoeveelheidsmeter. Auto rijdt met moeite 130, en optrekken mis je een stuk vermogen vergeleken met een andere 520i.
Wat ik heb gedaan:
Compressiemeting warme motor, 4 cilinders 10 bar, 2 cilinders op 11.5 bar. Dit lijkt mij 'redelijk'. Heb ook een compressiemeting op een andere 520I uitgevoerd, en deze heeft zelfs minder compressie. Dus dit sluit ik uit.
Kleppen stellen, in en uitlaat op 0,25.
Distributietiming controleren, staat op tijd.
Ontsteking met stroboscoop afgesteld. Verder nog de complete verdeler omgewisseld met de andere 520, geen verandering.
Aangezien er een mengstuk op zit, en op LPG zelfde loopt als op benzine, kan ik de luchthoeveelheidsmeter(stuwklep beweegt goed) ook uitlsuiten. Verder heb ik warmloopregelaar gecontroleerd, werkt goed. Vacuumslangen visueel en met remmenreiniger gecontroleerd.
Echter wanneer ik het stationaire toerental wil afstellen, lukt dit alleen met het kleine boutje op de gasklep. Wanneer ik aan de regelaar op de linkerkant van het inlaatspruitstuk dicht of open draai(naar mijn weten de stationair regelaar) gebeurt er niks.
Bij de meeste M20 motoren als ze stationair draaien, en je de olievuldop er af haalt vallen ze uit. Deze heeft dat niet, echter komt er wel veel witte damp uit. Wat zal dit kunnen zijn?
Ik haal morgen voor de zekerheid nog even de uitlaat los, lijkt me sterk dat deze dicht zit, zit ook geen katalysator in maar je weet maar nooit.
Iemand hier nog suggesties wat ik kan doen?
Foutcodes
-
Bijgewerkt door bmwdennis op 17-04-2013 22:52
Bijgewerkt door bmwdennis op 17-04-2013 22:53
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken