Gepost: 04-09-2019 16:55
Lid sinds: 14-09-2015
39 bijdragen
Hoi , weer een leuk probleem dat asap een beslissing van de eigenaar vergt , terwijl er geen diagnose van het voertuig mogelijk is ! Eigenaar is ermee op verlof ...
Kort samengevat : wagen is reeds 2 à 3 jaar in gebruik , normaal onderhouden , geen problemen op normale slijtagedelen na . Nu op verlof met zomerse temperaturen ging de koelwatertemperatuurwijzer , die anders mooi in het midden blijft staan , naar het rood en ging ook het rode lichtje dat erin zit aan .
Zodra mogelijk is de eigenaar gestopt , heeft de motor laten afkoelen , en zag dat het gedeelte rondom het expansiereservoir nat was . Er bleek heel wat koelwater verdwenen , maar na bijvullen en de volgende rit kwam het probleem exact hetzelfde weer terug .
Meer info is er niet , ook direct contact met de eigenaar is er niet , hij heeft de vraag per mail gesteld !
In gedachten houdend dat er daar geen garage of technisch begaafd persoon in de buurt is vraagt de man wat te doen .
Er zou de dagen voordien een jonge ( mogelijk sportief rijdende ... ) chauffeur mee gereden hebben .
Mogelijkheden lijken mij een kapotte thermostaat en/of waterpomp , en afhankelijk van de tijd dat er zo mee gereden werd ook een gescheurde cilinderkoppakking .
Nu is de opgave dan om de man , die dus geen apparatuur , gereedschappen en slechts beperkte sleutelvaardigheden heeft een to-do lijstje door te mailen , dat hem toelaat te bepalen wat er stuk is ! Niet zo easy ...
Een thermostaat, waterpomp , sensor , temperatuurschakelaar of koelventilator vervangen zal ginds nog wel lukken , een gescheurde cilinderkoppakking is einde verhaal , dat is de wagen niet meer waard , zeker niet in het buitenland , waar dat snel een hoop poen kan gaan kosten .
Enige tips , want dit lijkt me toch wel een opgave ...
Gemeten
Niets !
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken