Foutcode 7D en foutcode 125

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
5-serie
Type
E39
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003
Brandstof
Benzine
Reacties
6
Bekeken
1861
Gepost: 27-04-2011 19:56
Professional

Autototaal

Diagnosetechnicus
Jan Doornenbal / Auto Totaal Houten
Universeel

Lid sinds: 21-11-2007
1189 bijdragen

Collega's,

Ik heb hier een BMW waarvan de airco niet werkt. De magneetkoppeling wordt niet aangestuurd. Als ik via de scanner de pomp aanstuur, dan schakelt de magneetkoppeling netjes in. Er zijn geen foutcodes in de climat control module.

Wel staat er een fout in het motormanagement m.b.t. de elektrische ventilator. Als ik deze aanstuur via de scanner, dan werkt hij inderdaad niet. De ventilator wordt aangestuurd via een PWM signaal. Ik heb met de scoop het signaal gemeten, maar dat ziet er niet uit zoals het hoort. Als of er veel ruis is.

Als foutcode krijg ik met de Bosch KTS de fout D7 en met de Launch fout 125. Wel verwijzen ze alle twee naar de aansturing van de elektrische ventilator.

Nu heb ik twee vragen:

  1. Als de ventilator zelf stuk is, kan het dan zijn dat het PWM signaal gestoord wordt?
  2. Als de ventilator stuk is, klopt het dan dat de airco niet inschakelt?

 

Het gaat uiteraard om de ventilator voor in de auto bij de condensor.

Alvast bedankt.

Ps. airco is goed afgevuld en de systeemdruk is ook goed. Buitentemp. meter ook goed.

Gemeten

Spanning magneetklep (onbelast 4,98V, belast 0,01V) met airco in- en uitgeschakeld het zelfde. Zekeringen (ook die achter het dashboardkastje) Stuursignaal electrische ventilator met scoop (beeld klopt niet, geen mooi blok signaal zoals voorbeeld in ESI-tronic)

Uitgelezen met

Bosch KTS en Launch

Foutcodes

Bosch 7D en de Launch 125

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen