Gepost: 11-07-2018 23:51
henktreur
Diagnosetechnicus
autobedrijf henk treur
Anders/Overig
Lid sinds: 16-02-2017
5 bijdragen
Geachte allemaal
Ik heb hier in de garage een BMW f11 523i staan met een storing die na 3 dagen rijden ongeveer naar boven komt
De foutcodes zijn uitgelezen met inpa en met launch en met snap on diagnose programma's
Allemaal hebben ze het over de verschildruksensor inlaatspruitstuk druk niet plausibel zie bijlage
Met andere woorden map sensor denk ik dan
Sensor van 35 euro is al vervangen de bedrading is ook al doorgemeten
De foutcode komt er alleen in na het uitzetten van de motor
Auto rijd verder prima
Alleen na diverse malen als intermitted opgeslagen te zijn, brand het motorlampje.
En gaat ook na een healingcount van 40 keer soms ook wel uit maar staat vaker aan dan uit
De misfire tellers staan op 0
Het uitlaatspruitstuk is al gedemonteerd geweest en de inlaat poorten met walnutblasting gereinigd
Dit model heeft geen binnenkleppen in het inlaatspruitstuk
Ook zijn de kleine hoeveelheid vacuumslangen vervangen uit voorzorg
Wie heeft er ervaring mee? Of kan iemand mij vertellen of de foutcodes uberhaupt met de mapsensor te maken hebben of dat ze wat anders betekenen?
Graag jullie reacties
groeten henk
Gemeten
zie bijlage freezframe
Uitgelezen met
Inpa, Launch ,snap on
Foutcodes
P12BA is gelijk aan 104208
Downloads (2)
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken