Gepost: 12-08-2020 14:38
Lid sinds: 07-05-2016
10 bijdragen
Beste medeleden,
Heb in de werkplaats een E39 528i staan met een vreemd probleem.
Als het koelsysteem ontlucht is via de twee onluchtingsnippels, werkt de kachel perfect en worden de twee dikke koelslangen die op de radiateur komen goed hard.
Zodra er een tijdje met de kachel uit/op 16 graden wordt gereden en vervolgens de kachel weer wordt aangezet op bijvoorbeeld 32 graden, blijft de ventilator/kachel koude lucht blazen. Wat ook opvalt is dat je dan heel makkelijk de radiateurslangen en de slangen naar het kachelhuis kunt inknijpen.
Als je met de kachel aan blijft rijden, blijft de kachel goed werken.
Het is net of gaat er wat mis bij een koud warm kachelklep (geen storingen), maar dat de koelslangen op de radiateur zacht worden klopt ook niet.
Het lijkt er ook op dat de motor zelf lucht creëerd in het koelsysteem door bijvoorbeeld een lekke koppakking.
Echter, de motor blijft perfect op temperatuur, bouwt geen druk op, verbruikt geen koelvloeistof, en de olie/koelvloeistof zien er mooi schoon uit.
Iemand nog suggesties of ooit zoiets meegemaakt?
Uitgelezen met
Autologic
Foutcodes
Geen
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen