Wij zijn aan het stoeien met een BMW 5 serie, diverse storingen gehad / opgelost, maar er blijven storingen terugkomen.
De hele historie vanaf dat de auto bij ons binnen is gekomen hebben we even op papier gezet. Wij hopen dat iemand ons verder kan helpen.
Betreft:
BMW 5 serie Touring (F11) Automaat 2011
Kenteken: 12-PFG-1
Chassisnummer: WBAMT11030C298374
Klacht: De auto houdt in en dit wordt erger naar mate dat de auto warmer wordt.
Eerste moment dat auto klachten had uitgelezen en volgende foutcodes:
1F2802: DME software data ongeldig - (auto is gechipt)
1D2301: Thermostaat kortsluiting naar plus - thermostaat vernieuwd (origineel bmw)
114302: Cilinder synchronisatie via cilinderbalans, cilinder 3 maximale diagnose limiet bereikt
11A904: Brandstof, hoge druk, waarschijnlijkheid: druk te laag - hogedruk brandstofpomp (origineel bmw) vernieuwd
Daarna auto aan klant afgeleverd, die kreeg al snel weer problemen, hij heeft zelf auto uitgelezen en bobine (bosch) cilinder 3 vernieuwd.
Problemen bleven aanwezig, HP heeft na uitlezen de bougie (ngk) van cilinder 3 vernieuwd.
Toen had auto de volgende foutcodes:
1F2802: DME software
150302: Ontsteking, cilinder 3 te korte verbrandingstijd
140301: Verbranding storing cilinder 3: injectie lijn is uitgeschakeld
150402: Ontsteking cilinder 4 te korte verbrandingstijd - Bobine gewisseld met cilinder 1 , toen was de storing bij cilinder 1 en die bobine vernieuwd
11B201: Lage druk brandstofregeling, plausibiliteit pompvermogen buiten het geldige bereik
119201: Lage druk brandstofsensor elektrische kortsluiting naar plus - sensor lage druk vernieuwd (WM imitatie)
Klant heeft zelf 6 gereviseerde injectoren uit Duitsland laten komen, deze hebben wij gemonteerd en ingeleerd.
Daarna brandstofpomp in de tank met stekker vernieuwd ivm verbrande stekker en aansluiting van de pomp (Fugo - Pierburg)
Situatie heden:
Auto loopt koud goed maar naar mate die warm wordt steeds slechter. Heb sterk het gevoel van overslag.
Foutcodes:
11A201: Lage druk brandstof sensor, elektrische kortsluiting naar plus
11a201: Lage druk brandstofsysteem , brandstofdruk te hoog
11b201: Brandstofonderdruksysteem , aannemelijkheid pompcapaciteit valt buiten het geldige bereik
Gemeten op de signaaldraad van DME naar druksensor koud in rust 2,5 volt, na het starten en warme motor loopt de spanning geleidelijk op naar 4,8 volt en krijgt dan de storing.
Vreemde is dat wanneer de motor afgezet wordt bv bij 3,8 volt dat de spanning nog best wel tijd blijft oplopen met motor en contact uit.
De storing is niet te wissen met deze hoge spanning op de signaaldraad.
Pas als alles afkoelt is de spanning gezakt en storing te wissen.
Rijden met de testkast gaat de lage druk snel omhoog en loopt wel naar 10 bar (is dit realistisch ?) storingen dan uiteraard aanwezig.
Nog een opmerking:
1x gehad dat de auto bijna niet wilde lopen en allemaal lampjes (motorstoring, abs, esp, bandenspanning etc)
Met uitlezen gaf die DSM defect.
Volgende dag niets meer daarvan aan de hand.
Gemeten
Zie verhaal:
Uitgelezen met
Delphi
Foutcodes
11A201: Lage druk brandstof sensor, elektrische kortsluiting naar plus
11a201: Lage druk brandstofsysteem , brandstofdruk te hoog
11b201: Brandstofonderdruksysteem , aannemelijkheid pompcapaciteit valt buiten het geldige bereik
1F2802: DME software
150302: Ontsteking, cilinder 3 te korte verbrandingstijd
140301: Verbranding storing cilinder 3: injectie lijn is uitgeschakeld