Motor BMW 5er loopt niet goed

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
5-serie
Type
F10 - F11 - F7
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011
Brandstof
Benzine
Reacties
4
Bekeken
981
Gepost: 09-03-2023 09:45
Professional

hugo


Universeel

Lid sinds: 12-02-2008
160 bijdragen

Wij zijn aan het stoeien met een BMW 5 serie, diverse storingen gehad / opgelost, maar er blijven storingen terugkomen.

De hele historie vanaf dat de auto bij ons binnen is gekomen hebben we even op papier gezet. Wij hopen dat iemand ons verder kan helpen.

 

Betreft:

BMW 5 serie Touring (F11)  Automaat 2011

Kenteken: 12-PFG-1

Chassisnummer: WBAMT11030C298374

 

Klacht: De auto houdt in en dit wordt erger naar mate dat de auto warmer wordt.

 

Eerste moment dat auto klachten had uitgelezen en volgende foutcodes:

 

1F2802: DME software data ongeldig - (auto is gechipt)

1D2301: Thermostaat kortsluiting naar plus - thermostaat vernieuwd (origineel bmw)

114302: Cilinder synchronisatie via cilinderbalans, cilinder 3 maximale diagnose limiet bereikt

11A904: Brandstof, hoge druk, waarschijnlijkheid: druk te laag - hogedruk brandstofpomp  (origineel bmw) vernieuwd

 

Daarna auto aan klant afgeleverd, die kreeg al snel weer problemen, hij heeft zelf auto uitgelezen en bobine (bosch) cilinder 3 vernieuwd.

Problemen bleven aanwezig, HP heeft na uitlezen de bougie (ngk) van cilinder 3 vernieuwd.

 

Toen had auto de volgende foutcodes:

 

1F2802: DME software

150302: Ontsteking, cilinder 3 te korte verbrandingstijd

140301: Verbranding storing cilinder 3: injectie lijn is uitgeschakeld

150402: Ontsteking cilinder 4 te korte verbrandingstijd - Bobine gewisseld met cilinder 1 , toen was de storing bij cilinder 1 en die bobine vernieuwd

11B201: Lage druk brandstofregeling, plausibiliteit pompvermogen buiten het geldige bereik

119201: Lage druk brandstofsensor elektrische kortsluiting naar plus - sensor lage druk vernieuwd (WM imitatie)

 

Klant heeft zelf 6 gereviseerde injectoren uit Duitsland laten komen, deze hebben wij gemonteerd en ingeleerd.

 

Daarna brandstofpomp in de tank met stekker vernieuwd ivm verbrande stekker en aansluiting van de pomp (Fugo - Pierburg)

 

 

Situatie heden:

Auto loopt koud goed maar naar mate die warm wordt steeds slechter.  Heb sterk het gevoel van overslag.

 

Foutcodes:

11A201: Lage druk brandstof sensor, elektrische kortsluiting naar plus

11a201: Lage druk brandstofsysteem , brandstofdruk te hoog

11b201: Brandstofonderdruksysteem , aannemelijkheid pompcapaciteit valt buiten het geldige bereik

 

Gemeten op de signaaldraad van DME naar druksensor koud in rust 2,5 volt, na het starten en warme motor loopt de spanning geleidelijk op naar 4,8 volt en krijgt dan de storing.

Vreemde is dat wanneer de motor afgezet wordt bv bij 3,8 volt dat de spanning nog best wel tijd blijft oplopen met motor en contact uit. 

De storing is niet te wissen met deze hoge spanning op de signaaldraad.

Pas als alles afkoelt is de spanning gezakt en storing te wissen.

Rijden met de testkast gaat de lage druk snel omhoog en loopt wel naar 10 bar (is dit realistisch ?) storingen dan uiteraard aanwezig.

 

Nog een opmerking:  

1x gehad dat de auto bijna niet wilde lopen en allemaal lampjes (motorstoring, abs, esp, bandenspanning etc) 

Met uitlezen gaf die DSM defect.

Volgende dag niets meer daarvan aan de hand.

Gemeten

Zie verhaal:

Uitgelezen met

Delphi

Foutcodes

11A201: Lage druk brandstof sensor, elektrische kortsluiting naar plus 11a201: Lage druk brandstofsysteem , brandstofdruk te hoog 11b201: Brandstofonderdruksysteem , aannemelijkheid pompcapaciteit valt buiten het geldige bereik 1F2802: DME software 150302: Ontsteking, cilinder 3 te korte verbrandingstijd 140301: Verbranding storing cilinder 3: injectie lijn is uitgeschakeld

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken