Gepost: 20-09-2016 19:15
EFMGOODSERVICE
Technisch specialist
E.F.M. Good Service
Universeel
Lid sinds: 06-12-2012
2 bijdragen
goedendag,
enige tijd geleden kregen we een auto binnen welke gestrand was in Duitsland. Deze auto sloeg af tijdens rijdenen wilde niet meer aanslaan.hij startte nog wel.
uitgelezen, geen foutmeldingen behalve brandstof verwarming.
Kleppendeksel losgehaald, en ja hoor, nokkenas in 3 delen. Klant wilde goedkoop opgelost hebben, eerst een nokkenas gehaald( klant zelf). Terwijl hij bezig was met het vinden van een nokkenas hebben wij nog een aantal dingen nagekeken. En kwamen tot de conclusie dat er ook compressieverlies is. Kop losgehaald, cilinder 6 was de zuiger in tweeen gedeeld, wervelkamer was foetsie. Slecht nieuws voor de klant, andere motor. Ook deze heeft hij zelf gezocht en aangeleverd.
Motorblokje kaal geleverd alle aanbouw delen overgezet. Toch voor montage de verstuivers laten testen. Raad eens wat, allemaal buiten tolerantie, hup 6 revisie verstuivers.
Motor gestart, eerste wat opviel, een vreemde piep onder de auto vandaan. Na goed luisteren en lokaliseren kwamen we tot de conclusie dat het uit de tank kwam. na 10 min draaien viel de auto uit. Opnieuw starten lukte niet. Ook niet wanneer we wilde activeren via de testkast. Nieuwe pomp besteld, gemonteerd, starten lopen... 2 min geruisloos en ja hoor, weer dat akelige piep. Heel vervelend en behoorlijk irritant. Vele forums afgezocht dealers gebeld, niemand zou zoiets gehoord of gelezen hebben.
heeft er iemand, ergens, op een of ander manier dit ooit gehoord of meegemaakt?
Graag verneem ik als dat zo is.
groetjes
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen