Gepost: 29-01-2013 20:06
Lid sinds: 24-06-2012
217 bijdragen
Hallo
Ik heb een bmw met het volgende probleem. Auto is gekomen voor keuring en heeft een hoge co2 waarde. Hcc vloog de pan uit en stationair draaide het voor geen meter. Ook starte het moeilijk. Uitlezen lukt niet dus uitpuzellen.
Ik begon met toerental/krukas sensor en dit had een afwijkende waarde. Deze veranderd en auto draaide stationair weer beter. Alleen als ik gas geef heb ik nog steeds hoge co2 voor de keuring. Ik heb met de scoop pen bobine gemeten. Allemaal ongeveer hetzelfde en wijkt met voorbeeld signaal af. Ik heb alle bougies vervangen en eerste bobine veranderd en nog steeds zelfde waarde.
De voeding van de bobine is oke en dit is 14 volt. Ik heb ook de injectoren met de scoop gemeten en ook de voeding van de injector is oke. Toch startrelais los gehaald en met contactspray gespoten en terug gemonteerd. De injector had het zelfde waarde.
Ik snap niet de signaal van de bobine. De injector opent niet echt op tijd. Maar dat zou geen hoge hcc waarde moeten geven.
wat is de volgende stap doe ik moet doen?
Gemeten
pen bobine
Downloads (2)
- bmw-injector.png
- bmw-pen-bobine.png
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken