Gepost: 03-12-2014 23:54
Autototaal
Diagnosetechnicus
Jan Doornenbal / Auto Totaal Houten
Universeel
Lid sinds: 21-11-2007
1189 bijdragen
Collega's,
Ik heb hier een bmw E39 staan waarvan de toerenteller, de brandstofmeter, de motor temperatuurmeter en de verbruiksmeter niet werken. Bij de auto is een aantal weken geleden de accu vervangen, na een starthulp van de buurman. Het kan dus zijn dat de problemen daardoor zijn ontstaan. Echter zijn de problemen niet direct opgetreden.
Wanneer je het dashboard test met b.v. de KTS of Launch, dan werken alle meters goed. Ook met de zelf test van het dashboard werkt alles.
Er zijn geen foutcodes opgeslagen. Alle zekeringen zijn goed en ook de stekkers achter op de klokken zelf zien er goed uit.
Uiteindelijk een originele BMW tester (DIS) geleend om het dashboard opnieuw te programmeren. Ook dit verloopt soepel. Geen foutmeldingen en de tester geeft aan dat de programmering is geslaagd.
Het enige wat nog opvalt is dat de naald van de toerenteller heel even loskomt tijdens de start en op het moment dat je de auto uitzet.Net een soort inductie spanning.
Voor de rest heb ik nog niet achter op het dashboard gemeten, maar het lijkt mij een probleem dat iemand toch al eens meegemaakt moet hebben (al kan ik het hier niet specifiek vinden).
Iemand een goede tip? Alvast bedankt!
Gemeten
Zelf test met BMW tester. Alle modules brijkbaar op de K-line, LIN-bus en can-bus. Geen storingen opgeslagen
Uitgelezen met
Bosch kts, Launch en BMW tester (DIS)
Foutcodes
Geen foutcodes
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen