Gepost: 19-01-2023 17:22
AutoBroek
Autotechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 13-12-2016
10 bijdragen
Hallo,
Wij hebben hier een bmw 216d staan waarvan er ongeveer een half jaar geleden een nieuw roetfilter in is gegaan, toen is de egr klep ook vervangen ivm een scheur in de pijp van de koeler.
Nu is de bmw weer bij ons terug omdat hij in storing ging en bijna geen vermogen heeft.
Vorige week auto uitgelezen met de volgende codes:
284e00 zuurstof sensor na kat
246b00 + 2ab400 + 244d00 laadluchtdruksensor
259100 uitlaatgastemperatuur sensor
24cf00 luchtmassasensor
240400 + 290B00 EGR
codes gewist en lucht en brandstof filter vervangen
ons smoke apparaat op de luchtslangen gehad en geen lekkages gevonden
met de auto gereden en reed goed en geen storingen.
maar nu is de auto weer terug en na verder onderzoek blijkt nu dat het roetfilter weer vol zit, waarschijnlijk door een storing waardoor de motor niet regenereert.
foutcodes nu:
2e0600 + 249300 brandstof druk te laag tijdens start
284e00 zuurstof sensor na kat
28ed00 uitlaatgasdruksensor voor turbo
2ab400 + 246b00 laadluchtdruksensor
240400 + 290B00 EGR
24cf00 luchtmassasensor
Nu zat er een turbodruk sensor in van NTK en deze hebben we vervangen voor een orginele bmw sensor.
iemand die nog tips heeft?
het lijkt ons sterk dat al die foutcodes allemaal een probleem zijn.
MVG Rik
Uitgelezen met
snap on modis edge
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken