Gepost: 24-01-2017 09:23
Martijn77
Eigenaar Bovag AutoLab
AutoLab
Merkspecialist
Lid sinds: 16-10-2012
57 bijdragen
Hallo,
Deze BMW wordt bij ons binnengebracht nadat deze reeds op enkele plaatsen is geweest voor het volgende probleem:
De motor draait erg onregelmatig bij stationare loop, valt terug naar 600 rpm en stuitert dan naar 800 rpm. Uitlezen wijst op de hittefilm van de LMM, deze is vervangen door origineel, zonder resultaat. Vacuum lekkages zijn gecontroleerd, CO bij stationair veel te hoog. Hierna zijn we gaan meten, signalen naar het motor regelapparaat.
Hierbij uiteindelijk de magneetventielen van de variabele klepbediening gemeten, omdat deze net buiten de marges vielen zijn deze beide vervangen. Hierbij wordt geconstateerd dat zodra het magneet ventiel uitlaatnokkenas (bovenste) niet wordt aangestuurd (stekker los) de motor perfect stationair draait. Uiteraard mist de motor hierdoor wel vermogen bij hogere toerentallen, dus dit is niet de oplossing. Alvorens de distributie te gaan demonteren verneem ik graag of er adviezen zijn of herkenning bij dit probleem! We denken aan een mechanisch probleem van de uitlaatnokkenasregeling maar hebben dit nooit eerder gehad.
Groet Martijn
Gemeten
CO
Signaal aansturing vanuit ECU
Uitgelezen met
Delphi / Launch / Reingold BMW
Foutcodes
2D06 DME Air Mass
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken