Gepost: 10-04-2022 14:00
Lid sinds: 16-01-2018
3 bijdragen
Beste leden,
Heb hier een BMW X5 (E70) 3.0d: start niet en heeft geen raildruk.
Verstuivers zijn vervangen (en gecodeerd) door gebruikte verstuivers (oude lekten).
Komen uit lopende motor, maar zonder testrapport. Geen foutcodes op injectoren oid. Alle 6 hebben ze direct 180 Ohm.
Ook zijn turbo en klepdekselpakking vervangen. (verstuiverrails en kabelboom los gehad).
Op de motor alleen foutcode 49F2 "Message SPEED ( 0xCE)" en 2x Raildruksensor
Ook code 6E24 (DSC: motorsteuerung)
Hogedrukpomp is gereviseerd.
Brandstoffilter vervangen, druk op lagedruk brandstofzijde gemeten op 5 bar (manometer).
Raildruksensor uitgewisseld en signaal gemeten (scope) lijkt in orde.
Stekker HD pomp-regelklep losgehaald (pomp zou dan volgens mij standaard ongeveer 400 bar moeten geven), nog steeds geen raildruk. Limp-home doet ie dus ook niet.
Ben een beetje out of ammo.
Zou dit toch de verstuivers kunnen zijn? Kan de startfunctie geblokkeerd worden bij slechte verstuivers zonder dat er een foutcode wordt gegeven? Of onderschat ik de foutcode over het snelheidssignaal?
bedankt iig voor het meedenken
Gemeten
5 bar op lage druk brandstof geen druk op rail / hoge druk 5V en massa op raildruk sensor, 0,5V op raildruksensor in rust. 12V op regelklep hogedrukpomp 180Ohm op alle injectoren
Uitgelezen met
ISTA+
Foutcodes
49F2 (SPEED 0xCE)
4B90 Railpressure monitoring on start
3F30 Rail pressure sensor signal
6E24 (DSC: motorsteureung: Schnittstelle)
Bijgewerkt door Caz op 10-04-2022 14:13
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen