P0401

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
X5
Type
E53
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006/8
Brandstof
Diesel
Reacties
18
Bekeken
4883
Gepost: 01-11-2013 19:25
Professional

Christiaens

After sales manager
Christiaens Automotive Support
Anders/Overig

Lid sinds: 19-02-2012
24 bijdragen

Een tekort aan flow door de EGR.

De storing wordt gezet bij +/- 2150 t/m, mooi te controleren tijdens proefrit, aansturing gaat naar 80 % met een maximale onderdruk aan EGR regelmembraam.

LMM reageert ook meteen op de EGR regeling, alles goed schoon, geen vacuüm lekkages end. EGR heeft een goede werking maar de flow blijft te weinig.

Deze motor heeft geen wervelklepjes en geen smoorklep in het spruitstuk.

De carterventilatie is wel eens vernieuwd op klepdeksel, de olie afscheider niet, ik weet niet precies hoe deze carterventilatie werkt, heeft iemand een idee hierover.

Caterventilatie zou een invloed kunnen hebben op de EGR ?

Deze auto loopt verder prima, komt ook niet in nood loop, eigenlijk een perfecte auto.

 

Heeft iemand een idee of suggestie wat ik over het hoofd zie.

Ik hoor het graag, alvast bedankt. 

Pieter Christiaens.

 

Gemeten

LMM en EGR met tester en scope en vacuüm meters. Vervuiling gecontroleerd tot op klepschotels met endoscoop. Spruitstuk en alles van EGR los geweest en was brand schoon.

Uitgelezen met

Multi Diag

Foutcodes

P0401

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen