Gepost: 01-02-2014 15:09
sander0313
Eenmansbedrijf
Lid sinds: 09-11-2010
284 bijdragen
Deze Hemi in deze 300c is voor zien van MDS systeem Multi Displacement System waarmee dus 4 cilinders dmv oliedruk uitgeschakeld kunnen worden.
de klant meld zich met een op 7 cilinders lopende motor en brandend check-engine lampje.
Uitgelezen en storingscode P1414, Cylinder 4 Reactivation Control Performance
van cilinder 4 de solenoid vervangen die de uitschakeling verzorgd van deze cilinder. 99% van de gevallen is dit de boosdoender volgens amerikaanse forums.
Toch loopt de cilinder nog steeds niet mee....
Uit verder onderzoek blijkt:
Dat de Solenoid de cilinder uitschakeld wanneer deze word aangestuurd, en dus oliedruk doorstuwd naar het uitschakel mechanisme.
Met lopende motor word solenoid 4 aangestuurd en de andere 3 niet, de kleppen van cil 4 blijven ook daadwerkelijk stilstaan, met de start gaan ze wel even mee totdat de oliedruk voldoende is en de cilinder uitschakeld.
de ontsteking blijft actief, maar de injector spuit niet in.
Compressie is goed.
Om een of andere reden blijft de ECU dus deze solenoid aansturen, is hier een verklaring voor of is misschien (mijn vermoeden) de ECU defect?
Wie kan dit verklaren
Uitgelezen met
maxidas & autodiagnos
Foutcodes
p1414
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken