Inlaatluchtdruk.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Chrysler
Merk
Chrysler
Model
PT Cruiser
Type
PT Cruiser
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006/6
Brandstof
Benzine
Reacties
9
Bekeken
731
Gepost: 18-06-2018 09:37
Professional

kdz

Chef werkplaats
bouchier-de zutter

Lid sinds: 21-11-2007
66 bijdragen

Ik heb in opdracht van een klant een gewone PT-Cruiser van 2006 met 2.4L EDZ motor moeten ombouwen naar een 2.4L GT, turbo met EDV motor. Deze was van 2004.

Ik had een complete donorauto dus al het nodige is overgezet, maar heb volgend probleem.

Als de motor koud staat slaat de motor prima aan en loopt de auto goed maar voel wel dat ik niet het volle vermogen krijg.

Eens de motor warm is begint hij op stationair heel onregelmatig te lopen en valt wel eens stil. Bij starten slaat hij dan ook moeilijk aan.

Ik heb steeds foutcode P0126, luchtdruksensor, signaal te laag. Deze foutcode krijg ik ook niet gewist, zelfs niet met contact aan.

Data zegt mij dat ik 2.2V heb met contact aan. Wanneer ik deze omwissel met deze uit de gewone 2.4 zie ik 4.5V maar met deze wil de motor gewoon niet aanslaan.

Ik heb dan een nieuwe geprobeerd en in het begin was alles prima, wel nog niet het volle vermogen, en kon ik de foutcodes wissen maar na enkele ritten was het probleem terug.

Weet iemand welke waarde ik juist moet weten van de luchtdruksensor?

De motor loopt momenteel op de gewone 2.4L PCM. Deze van de turboversie zit geblokkeerd door de transponder.

De sleutels van bouwjaar 2004 zijn ook anders dan deze van bouwjaar 2006. Ik zou dus eventueel graag een PCM hebben met sleutel erbij van de turboversie van na 2006 omdat deze ook communiceert via CAN-bus en deze van 2004 niet.

Hopelijk is het een beetje duidelijk en kunnen jullie me helpen.

Uitgelezen met

Guthmann

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken