Gepost: 11-12-2015 09:20
Lid sinds: 12-10-2013
41 bijdragen
Ik heb een sebring die binnen is gekomen omdat hij terug een defecte injector had.
Wagen viel soms stil en trok niet goed op en draaide onregelmatig.
Bij demontage was heel duidelijk een spoor van doorblazen van de cilinder naar de brandstof-kanaal. Met dat het duidelijk niet de eerste keer deze injector vervangen was heb ik cilinderkop en defecte injector vervangen.
Na deze herstelling waren al zen voorgaande problemen opgelost. Maar na 2 uur stilstaan slaat de motor niet direct aan. Pas na 3 maal lang starten.
Duidelijk een brandstof probleem. Want gasklep staat open als het probleem hem voor doet. EGR is het ook niet.
Brandstof drukken zijn 0.5bar van tank naar filter. +-8 a 9 bar op hogedrukpomp met 4000toeren en met de retour toe 10bar
Ik heb al een terugslagklep gemonteerd tussen de brandstoffilter en de hogedrukpomp.
Er zijn al 2 volle tanks leeg gereden met product voor de brandstof te reinigen van forte.
Distributie timing staat perfect - afstelling tuimelaars zijn afgesteld
Onderdelen die nieuw zijn:
Bekabeling injectoren, gloeibougies, dichtingen injectoren, EGR-klep, Brandstoffilter.
Occassie onderdelen zijn:
injector en cilinderkop
cilinderkop heeft geen sporen van bramen of doorblazen of inslijten van de injector.
Moet ik de injectoren alle 4 laten testen, die occassie cilinderkop in vraag stellen of toch nog een nieuwe opvoerpomp steken terwijl hij vroeger wel aansloeg?
Op voorhand DANK voor het mee denken!
Uitgelezen met
texa
Foutcodes
geen foutcodes
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken