P1130

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Chrysler
Merk
Chrysler
Model
Voyager
Type
Voyager
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004/4
Brandstof
Diesel
Reacties
13
Bekeken
3889
Gepost: 02-02-2011 20:02
Professional

jarno

Autotechnicus
Universeel

Lid sinds: 27-11-2007
1289 bijdragen

Klacht van klant:slaat af tijdens het rijden , er gaan geen lampjes branden.

Tijdens proefrit geen problemen geconstateerd.

Motormanagement uitgelezen , geeft storing P1130 drukbewaking rail lekkage.

Eerst het complete brandstofsysteem gecontroleerd op uitwendige lekkege , geen bijzonderheden.

Toen een retourflowmeting uitgevoerd , is prima.

Dan maar een proefrit waarbij de meetwaardes van de raildruk en de impulsverhouding van de toemetingseenheid werden bekenen.

Wat opviel was dat bij acceleren van 2000rpm naar 3000rpm  de motor licht begon in te houden , de raildruk begon te zakken ipv. te stijgen , terwijl de impulsverhouding van de toemetingseenheid hoger werd.

Op dit moment sloeg de auto af.

Dit lijkt dus op een tekort aan brandstof (de brandstoftoevoer wordt groter , maar de raildruk niet).

Aangezien de auto keurig bij ons in onderhoud is konden we zien dat het brandstoffilter 15000km oud was , zou dus goed moeten zijn.

Toch maar een lagedruk controle uitgevoerd , en wat bleek , de lagedruk liep op tot onder de

-1bar , waarna de motor afsloeg.

Dan toch maar een nieuw brandstoffilter gemonteerd en daarna de lagedruk weer gecontroleerd , deze komt nu niet onder de -0.3bar.

Uiteinderlijk een simpele oplossing voor een vervelend probleem!

 

ps, Klant tankt gewoon bij een normaal tankstation , dus waar de verstopping van het filter door gekomen is , is helaas onbekend.

 

 

Gemeten

Foutgeheugen , retourflow , lagedruk

Uitgelezen met

Bosch KTS

Foutcodes

P1130

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken