Gepost: 03-02-2010 08:09
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Als je met deze auto de snelweg op gaat dan zie je de temp. meter naar het rood lopen.
zodra je snelheid minderd dan zakt de temp. ook meteen.
Je kunt met de auto, dus niet harder dan 120 km/h rijden.
Als je deze snelheid rijd moet je de meter in de gaten houden of snelheid minderen.
Ook met de kou waar je dus met een hoge snelheid en veel koude koelwind op de weg rijdt.
Stadsverkeer geen probleem en dat vindt ik een beetje vreemd, omdat je dan minder rijwind koeling hebt en toch veel warmte ontwikkeling.
De meter blijft dan strak staan in het midden.
De auto heeft in de werkplaats staan draaien en de koelfan slaat gewoon in en zonder rijwind blijft de meter ook strak in het midden.
Vreemd is dat de beide koelfans tegelijk inslaan. Er is mijn verteld dat er eerst een en dan de andere moet inslaan.
We denken aan een defecte waterpomp of een verstopte radiateur.
De mogelijkheid is natuurlijk ook nog dat de meter ons voor de gek houdt.
Bij de dealer kende ze dit probleem met de meter niet.
zij dachten aan een waterpomp of radiateur.
of zit het probleem toch in de koelfans, omdat ze tegelijk aan slaan?
Wie heeft hier ervaring mee?
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen