Gepost: 30-01-2012 10:24
Lid sinds: 29-01-2012
5 bijdragen
Hallo,
Ik heb hier een Citroen c3 staan met een 1.4 HDI 16v motor met een Delphi brandstofsysteem. Deze auto kwam binnen met lekkende verstuivers. Hierna hebben we de branderplaatjes vervangen. Alle verstuivers konden we met de hand verwijderen, op die van de eerste cilinder na. Hier moest een slagtrekker aan te pas komen. Nadat alles weer in elkaar stond kregen we in eerste instantie de motor niet gestart. Hierna hebben we de parameters van de raildruk bekeken, raildruk was bij starten ruim 300 bar. Voldoende om aan te slaan. Na controle bleek dat er 2 verstuivers op de verkeerde plaats gemonteerd waren. De codering van de verstuivers hebben we gewisseld. Hierna liep de motor op 3 cilinders. Na een paar seconde ging het MIL lampje branden. Bij het uitlezen kwam ik 2 foutcodes tegen:
P0263, cilinder 1 onbalans
P1163: Geen reset acceleratiesensor mogelijk / injector reset.
Helaas kan ik de verstuivercorrectiewaardes niet per cilinder uitlezen. Nu heb ik op diverse forums gelezen dat de kabelbomen van dit type motor vrij slecht zijn. De kabelboom van de verstuivers heb ik gecontroleerd. Ook heb ik alle stekkers gereinigd en droog geblazen. Na het reinigen heb ik de motor laten lopen en met draaiende motor de stekker van de eerste cilinder los genomen. Aan de motorloop veranderd niets. Conclusie: toch de verstuiver van de eerste cilinder defect? Ook ben ik benieuwd wat de relatie is tussen beide foutcodes. De ene OBD (P0) en de andere fabrikant specifiek?
Uitgelezen met
Lexia
Foutcodes
P0263 en P1163
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken