Gepost: 15-05-2023 17:23
Lid sinds: 09-11-2010
244 bijdragen
Goedemiddag,
Wij hebben hier een auto waarvan de riem aan vervanging toe was (bij de beurt viel op dat de riem was te breed was geworden)
Er is een nieuwe riem set op gekomen origineel PSA met nokkenas verstellers (nokkenas verstellers zijn voorzien van een spie).
timing set ook OE PSA gebruikt (ook al ooit bij een 5008 gebruikt).
Voor de zekerheid carterpan gedemonteerd en de olie zeef gecheckt deze was gelukkig nog helemaal schoon.
alleen viel ons na het vervangen van de riem op dat de auto niet zoveel vermogen had (niet dat 82pk normaal heel spannend is maar wij voelen ze niet allemaal) ook komt er na een proefrit een storing in
P0014: Uitlaat nokkenasregeling Onderbreking/kortsluiting
kabels doorgemeten naar de ecu dat is wel vreemd maar zal een foutje in het schema zijn (ga ik vanuit)
Uitlaat versteller Pin 1 naar A6 motor ecu is A18
Pin 2 naar A17 motor ecu
Inlaat versteller Pin 1 naar A18 motor ecu is A6
Pin 2 naar A17 motor ecu
Dit lijkt mij een fout in het schema (Haynes Pro) aangezien de stekkers niet omgewisseld kunnen worden (kom dan dik 20cm kabel tekort)
Voor de magneetklep nog een nieuwe geprobeerd (lag hier op voorraad aangezien ze bij de 1.6 thp en vti nog wel eens stuk gaan) maar zonder resultaat, op het forum een vergelijkbare vraag gevonden (helaas zonder resultaat, garage wel gebeld en die gaf aan dat bij hun toch de timing niet helemaal goed had gestaan, daarom toch maar eens weer timing gecheckt (was goed maar toch voor de zekerheid de spanner en het krukastandwiel los gehaald en opnieuw gemonteerd.
Heeft er nog iemand tips?
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
P0014
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken