Gepost: 22-02-2023 10:00
Lid sinds: 09-11-2010
244 bijdragen
Goedemorgen,
Wij hebben hier een Citroen C4 Grand picasso staan met een 2.0 hdi motor.
Auto is hier binnen gekomen nadat hij onderweg stil was komen te staan,
Storingen uitgelezen en deze gaf meerdere storingen waaronder dat het roetfilter verstopt zat, de meet waarden uitgelezen en inderdaad die zat dicht.
Om maar te beginnen hebben we deze gedemonteren en laten schoonbranden, terug gemonteerd en die storing is weg (konden wij eerst niet wissen)
Nu is alleen het probleem waarmee hij binnenkwam nog niet weg en blijft er 1 storing over:
P111300 / Brandstof-hogedrukcircuit / Onder drempelwaarde min. (als ik op de storing klik kan ik zien dat op moment van de storing de brandstofdruk op -245bar stond)
Ik ben gaan rijden met de meetwaarden van de actuele brandstofdruk en de voorgeschreven druk die het zou moeten zijn, bij normaal/stevig optrekken begint de motor te stoten en op dat moment gaat de actuele waarde naar +/- -1000bar en valt de motor op gegeven moment uit (waardoor ook de automaat vol storingen zit en eerst alles gewist moet worden voordat je weer kunt rijden)
Vandaar dat wij dit hebben gemeten,
Kabels/stekkers van:
Brandstofdruk sensor (raildruk)
Brandstofdruk en temperatuur sensor (in kunstof leiding)
Map en lucht temperatuur sensor
Luchtmassa meter
Deze hebben we volgens de test procedure van HAynesPro getest op 5 volt voeding, massa en connecte met de ECU, dat is allemaal in orde.
heeft er nog iemand tips of ideeen.
De negatieve brandstofdruk zal niet kunnen lijkt mij..
voor 7000km terug zijn er nieuwe verstuivers ingekomen en een brandstoffilter.
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
P111300 / Brandstof-hogedrukcircuit / Onder drempelwaarde min.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken