Foutmeding en noodloop: P3010 P3011 P2101 P061F Gasklephuis

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Citroën
Merk
Citroën
Model
C4
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2012/1
Brandstof
Benzine
Reacties
15
Bekeken
4596
Gepost: 18-07-2016 14:55
Professional

Pouwels

Diagnosetechnicus
Autobedrijf Pouwels Millingen
Universeel

Lid sinds: 27-01-2016
86 bijdragen

Foutmelding 'motorstoring' en gaat in noodloop.

Hele reeks foutcodes m.b.t. gaskleppositie; Codes P3010, P3011 en P2101 kunnen niet gewist worden.

Bedrading tussen ECU en gasklephuis is OK.

Voeding (5 Volt) en massa op gasklepstekker zijn OK.

Gaskleppositie (via Bosch KTS) wordt correct aangegeven. Gasklep staat op 12 graden open, dit is de normale stand als ie niet aangestuurd wordt. Bij handmatig bewegen van de klep lopen de meetwaarden perfect mee. positiesensoren dus OK.

Klep reageert niet op de aansturing van de ECU (pulsbreedtemodulatie), Toch zijn de eindtrappen in de ECU en de gasklepmotor blijkbaar OK, want bij het inschakelen van het contact gaat de gasklep helemaal open, daarna helemaal dicht en eindigt dan weer in de 12 graden stand.

Gemeten

Stekker Gasklephuis: Voeding 5V Massa OK Signaal: OK want goed uit te lezen met KTS. Aansturing: Lijkt OK want klep maakt volledige slag bij inschakelen contact. Badrading tussen ECU en gasklephuis, allemaal < 0,5 Ohm.

Uitgelezen met

Bosch KTS

Foutcodes

P3010 P3011 P3014 P2101 P2102 P061F

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen