Gepost: 28-03-2011 09:41
Lid sinds: 24-11-2007
46 bijdragen
Hallo allemaal,
We hebben hier een C5 HDI automaat staan, die (vaak) niet wil aanslaan. Slaat geen foutcodes op, startonderbreker is eraf. Bij lezen parameters viel op dat de nokkenas-synchronisatie niet in orde was, gaf na meten met scope een vreemde piek in het motortoerental signaal. Dit bleek een kromme tand van de starterkrans te zijn ( want automaat) Deze tand is nu recht en de piek is verdwenen, nokkenas-synchronisatie is nu OK. Brandstofdruk tijdens starten is zo'n 160 bar, starttoerental is 200-230 toeren. Als er een startbooster wordt gebruikt, wil de motor soms wel aanslaan en loopt dan direkt goed. We hebben de afgelopen winter 2 keer zoiets gehad, en na het monteren van een sterkere starter waren de problemen over. Ik krijg een beetje de indruk dat dit niet de oplossing van het probleem is, maar eerder een uitstel ervan. Heeft iemand hier ervaring mee?
mvg, Henk
Gemeten
Nokkenas en krukas signaal op scope
Brandstofdruk en starttoerental uit MM computer
Uitgelezen met
Multi-Diag
Foutcodes
geen
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen