Gepost: 08-02-2004 14:53
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo collega`s, Ik heb een probleem met een C5 die de eerste kilometers tijdens de opwarmfase bij het overschakelen van 1 naar 2 voor een moment (zeg maar 1 seconde) een FLAIR heeft, hiermee bedoel ik een seconde waarbij de bak geen aandrijving meer heeft, het motor-toerental loopt dan op tot 5000 t/min onbelast.
Het overschakelen van 1 naar 2 houdt voor de bak (technisch gezien) in, dat er een remband bij-in wordt geschakeld, dus eigenlijk zou er geen flair aanwezig mogen zijn, dus ik denk dat de werkdruk voor een moment naar minimaal wordt afgeregeld.
Ik weet dat de software dusdanig is geschreven, dat bij koude motor het schakelmoment iets wordt uitgesteld om zo de motor sneller te doen opwarmen. Ok, dit is geen probleem echter de flair WEL.
Nu is deze auto een tig-aantal keren bij een citroendealer in friesland geweest voor diverse UP-DATE`s, alleen dit helpt niets.
Volgens de dealer en de Importeur kan hier helaas niets aan gedaan worden, en moet de eigenaar hier maar mee leren leven.
De firma Autrans te Lunteren die voor citroen de (%$^&*^%) klusjes voor garantie mag opknappen weet eigenlijk niet goed wat ze hiermee aanmoeten. maar gaan hun best doen.
Volgens citroen is dit een incidenteel geval en komt dit niet vaak voor, dan zeg ik op mijn beurt, monteer een nieuw hydraulisch brein met alle magneet-kleppen of desnoods een compleet nieuwe bak .
Mijn vraag is: Wie wil zij ervaringen delen over deze bak, die overigens ook in peugeot wordt gebruikt onder de naam AL4, en bij Renault onder de naam DP0.
Graag reactie`s
Groeten Jos Joersen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken