uitschakeling meerdere cilinders p0300 en p1336

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Citroën
Merk
Citroën
Model
C5
Type
C5 II
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006/5
Brandstof
Benzine
Reacties
33
Bekeken
5661
Gepost: 06-01-2016 10:42
Professional

Koster

Directeur / eigenaar
Autobedrijf Ceulen & Ko*
Merkspecialist

Lid sinds: 13-06-2013
69 bijdragen

de auto kwam binnen met een motor die op 3 cilinders loopt.

nadat je de auto uitgezet hebt en direct weer gestart loopt de auto weer als een zonnetje.

Storing motor ecu:
Foutcode p0300 overslaan meerdere cilinders en p1336 onregelmatige ontsteking.

Storingen ESP:
Geen communicatie heeft met de motor ECU.

De motor begint op 3 cil te lopen vrijwel direct nadat de ESP/ABS de storing geeft.

Doorlopen stappen:
- eerst de communicatie tussen ESP en motor ECU gecontroleerd, was goed.
- vervolgens de ESP/ABS ecu opgestuurd naar ACTRONICS aangezien die wel vaker problemen geven. maar ze hebben geen problemen geconstanteerd.
- de BSM gewisseld met eenzelfde, ook geen resultaat.

toen terug naar klacht zelf, waarom gaat auto op 3 cilinders lopen.

- de bobine vervangen met bougies, geen resultaat.
- vervolgens de injectoren gewisseld met een goed lopende auto, ook geen resultaat.
- de brandstofdruk blijft netjes 4 bar. 
- compressie gemeten alle cilinders 13 bar. 
- kabelbomen gecontroleerd
- pingelsensor omgewisseld met goed lopende motor

het vreemde is dat als de auto de storing geeft hij cilinder 4 uitschakelt door de injector niet meer aan te sturen en nadat herstarten alles weer ongeveer 30sec normaal loopt.

om sensoren uit te sluiten hebben we de motor op alpha N sturing proberen te laten draaien door alle sensoren los te koppelen, ook met deze alpha n sturing ging hij na 30 sec in storing en liep weer op 3 cilinders. 

het enigste wat we niet vervangen hebben is de motor ECU. BBA REMAN heeft deze computers meerdere malen getest met de zelfde klacht maar zelf nooit een defect waargenomen. hun advies was eerst verder kijken voor de computer op te sturen.

wie kan mij verder helpen

 

Gemeten

aansturing injectoren, aansturing bobine, compressie gemeten, canbus signaal tussen ABS en Motor ecu, BSM vervangen Bobine vervangen met bougies injectoren vervangen kabelboom gecontroleerd pingelsensor omgewisseld

Uitgelezen met

snap-on en lexia

Foutcodes

P1336 onregelmatige ontsteking, p0300 overslaan meerder cilinders en geen communicatie tussen ESP en motor ECU

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen