Gepost: 19-03-2014 16:41
Lid sinds: 09-04-2012
39 bijdragen
Wij hadden hier vandaag een C5 uit 2003 met een 2.0 RFN motor. Deze kwam binnen met een brandend storingslampje maar liep verder prima.
Storing bleek een misfire op cil 3 te zijn, bobineblok zag er vreemd uit bij de 3e poot (verhitting) dus deze is vervangen samen met de bougies.
Storing blijft weg maar de motor heeft een hele vreemde ratel ongeveer 10sec. na de koude start.
Dit zat er al in volgens de klant, die dacht aan een los hitteschild.
Het geluid komt echter vanuit de cilinderkop bij cilinder 4, en zodra het optreed loopt de motor ook niet helemaal netjes meer. Na een minuut is het weg en dan loopt ie weer mooi.
In de uitleesbare parameters zie ik geen vreemde dingen, alle waarden blijven ongeveer gelijk. Het enige dat opvalt is de ontsteking vervroeging die wel aardig varieert, maar dat blijft het doen ook als het over is.
Ik dacht in eerste instantie aan een klepstoter maar dan zou dit volgens mij direct moeten optreden na de start en niet pas na 10sec. Het zit zeker niet in de distributie, het klinkt echt aan de andere kant.
Iemand ervaringen met zo'n verhaal?
Gemeten
foutcodes, geen injectietijd, normaal stabiel onstekingsignalen, correct en op tijd.
Uitgelezen met
Launch Diagun
Foutcodes
geen na wissen misfire
Bijgewerkt door HZB op 19-03-2014 16:41
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken