Gepost: 11-02-2020 18:45
GarageServiceVermaere
Zaakvoerder
Garage Service Vermaere
Universeel
Lid sinds: 23-04-2016
7 bijdragen
Geachte collega's,
Bovenstaande Citroen C8 2.0i komt binnen omwille van een veel te hoog stationair toerental (steeds rond de 1600 rpm). Echter bij het rijden en tussen het schakelen door is het wel 3000 rpm en meer. Gezien dit een "speed density" motor is (dus enkel met map sensor en zonden luchtmassameter) ging ik in het begin uit van een vacuum lek waardoor het toerental uiteraard stijgt. Echter na uitgebreid zoeken met de rookmachine niks abnormaals kunnen vinden. Tevens stonden er enkele MAP sensor fouten in (helaas niet genoteerd), dus deze heb ik dan maar vervangen gezien deze niet duur was. Echter zonder resultaat. Het is wel zo dat er momenteel GEEN fouten meer naar boven komen in het motormanagement, toch blijft het toerental veel te hoog.
Hopelijk is dit een bekend fenomeen voor iemand die vaak met deze citroen benzine motoren bezig is. Hier in Belgie zagen we voor kort enkel Diesels, zeker in grotere wagens als deze. Echter koopt iedereen nu Benzine hier.
Ik hoor het graag jongens!
Karel
Gemeten
Via live data map sensor gecheckt : 250 Mbar
Lambda : pendelt tussen 0 en 850 mv (weliswaar traag)
Uitgelezen met
Autel MaxiSys
Foutcodes
GEEN meer na vervangen MAP sensor
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken