Motor draait aan veel te hoog stationair toerental

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Citroën
Merk
Citroën
Model
C8
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004/
Brandstof
Benzine
Reacties
13
Bekeken
704
Gepost: 11-02-2020 18:45
Professional

GarageServiceVermaere

Zaakvoerder
Garage Service Vermaere
Universeel

Lid sinds: 23-04-2016
7 bijdragen

Geachte collega's,

 

Bovenstaande Citroen C8 2.0i komt binnen omwille van een veel te hoog stationair toerental (steeds rond de 1600 rpm). Echter bij het rijden en tussen het schakelen door is het wel 3000 rpm en meer. Gezien dit een "speed density" motor is (dus enkel met map sensor en zonden luchtmassameter) ging ik in het begin uit van een vacuum lek waardoor het toerental uiteraard stijgt. Echter na uitgebreid zoeken met de rookmachine niks abnormaals kunnen vinden. Tevens stonden er enkele MAP sensor fouten in (helaas niet genoteerd), dus deze heb ik dan maar vervangen gezien deze niet duur was. Echter zonder resultaat. Het is wel zo dat er momenteel GEEN fouten meer naar boven komen in het motormanagement, toch blijft het toerental veel te hoog.

Hopelijk is dit een bekend fenomeen voor iemand die vaak met deze citroen benzine motoren bezig is. Hier in Belgie zagen we voor kort enkel Diesels, zeker in grotere wagens als deze. Echter koopt iedereen nu Benzine hier.

 

Ik hoor het graag jongens!

 

Karel

Gemeten

Via live data map sensor gecheckt : 250 Mbar Lambda : pendelt tussen 0 en 850 mv (weliswaar traag)

Uitgelezen met

Autel MaxiSys

Foutcodes

GEEN meer na vervangen MAP sensor

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.