Gepost: 05-03-2006 16:20
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Wij hebben reeds 3 weken een C8 2.2HDI in de garage staan die in noodloop gaat telkens de turbo belast wordt en dat is dus vooral bij het bergop rijden. De klant krijgt de melding 'storing emissieregeling' en bij het uitlezen van de storingen blijkt dan dat de turbodruk te hoog is. Wij hebben reeds volgende stappen ondernomen zonder enig resultaat :
1. turbo laten herstellen omdat de regeling niet werkte
2. vacuum gecontroleerd en elektroklep turbo gecontroleerd; ok
3. swirl klep vervangen omdat stangetje gebroken was
4. tijdens proefrit parameters gecontroleerd: turbodruk normaal,
sturing ek klep normaal, gemeten turbodruk = gevraagde turbodruk, signaal luchtmassameter normaal
4. leidingen turbo en lm meter vervangen, probleem zelfde
5. tijdens proefrit met manometer en onderdruk meters turbodruk en onderdruk ek klep gemeten, alles normaal
6. turbodruksensor vervangen
Toch blijft wagen in noodloop gaan !
Heeft iemand ervaring met dit soort problemen al voorgehad ?
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen