bijzonder probleem koppeling citroen jumper

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Citroën
Merk
Citroën
Model
Jumper
Type
Jumper
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006
Brandstof
Diesel
Reacties
33
Bekeken
1890
Gepost: 22-01-2021 02:29
Professional

patrickvw

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 31-03-2018
145 bijdragen

goedendag allen,

 

ik zit met een in mijn ogen bijzonder probleem met een citroen jumper.

koppeling is door mij compleet vervangen:

dubbel massa vliegwiel 415037210

drukgroep (set 626 3032 00)

frictieplaat (set 626 3032 00)

druklager (set 626 3032 00)

bouten dubbel massa vliegwiel 411 0120 10

geleide huls 

bak olie liqui moly 75w80

pedaal cilinder 511 0721 10

bak cilinder

eerste stuk leiding (wegens slechte rubbers)

 

nu is het volgende probleem aanwezig.

ik rij persoonlijk in de auto nooit geen last.

klant rijd in de auto en afentoe vooral als de auto warm is valt de pedaaldruk weg en ligt het pedaal op de bodem.

op het moment dat deze opgetild word met de voet.

werkt deze direcht weer als van ouds.

na deze klachten meermaals ontlucht.

handmatig

met vacuum

met drukketel.

en op druk via bak cilinder ontluchtingsnippel naar boven toe drukken de vloeistof.

dit alles geen resultaat hierop is de pedaalcilinder nogmaals vervangen om dat ik dacht aan een inwendige lekkage.

dit heeft geen resultaat geboekt.

hierna de remvloeistof in het complete systeem vervangen.

dus zowel remmen als koppeling met dot 4 vloeistof.

ook dit heeft geen resultaat geboekt.

toen dubbelmassa vliegwiel gecontroleerd op zijwaardse speeling dit is niet meer als 3 vertandingen dus binnen de marge.

toen met een endoscoop in de bak gekeken naar het druklager en drukgroep.

niks geen bijzonderheden gezien en smering op as in voldoende aangebracht en druklager blijft dus ook niet hangen op de as.

nu is het zo dat bij de klant het probleem voorkomt onder de volgende situaties.

afremmen voor een stoplicht dus de rem en koppeling ingetrapt worden.

gas los laten voor een stoplicht en de koppeling intrappen.

in verband met ontstaan tijdens remmen.

en op moment dat de vacuum leiding niet aangesloten zit de klant er geen last van heeft alleen als er heel hard geremd word anders komt het probleem dan niet meer voor hier op dus  het reservoir remvloeistof en hoofdremcilinder en booster los gehad en vervangen door een van een demontage bedrijf.

heeft niet mogen baten.

toen in verband met tijdens gas los laten ivm mischien kantelen van de motor motor en bak steunen nogmaals gecontroleerd (bij vervangen koppeling was de linker helemaal kapot deze is toen ook vervangen nu wederom gecontroleerd op juiste montage en juiste onderdeel)

ook dit heeft niet mogen baten.

tevens nog de pedalen bevestiging gecontroleerd of dit niet los zat of gebroken was en er hierdoor speling was.

ook hier kan ik niets raars aan zien.

citroen bedrijfswagens gesproken die geven aan auto moet handmatig ontlucht worden want dit schijnt een beroerde te zijn gaven ze aan.

hierop besloten hun dit te laten uit voeren om uit te sluiten dat het aan de procedure lag wederom geen sucses.

ook is er geen remvloeistof verlies en krijg ik geen lucht uit de leiding op moment het voorgekomen is en het systeem wederom ontlucht word.

ook met versnelling in de 1 voet op pedaal voor 5 minuten veranderd er niks koppeling blijft gewoon zoals het hoort op dat moment.

koppeling is volgens de specificaties met het juiste gereedschap gemonteerd.

alle gebruikte onderdelen zijn van LUK.

om eerlijk te zijn ben ik het spoor even bijster.

vandaar dat ik het nu hier plaats en hopelijk zo duidelijk mogelijk heb uitgelegd.

 

mvg,

patrick

Uitgelezen met

autel im608

Foutcodes

geen foutcodes aanwezig.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken