Gepost: 29-03-2018 10:38
LuyckxSa
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 29-04-2014
398 bijdragen
Hallo,
Ik heb een jumper binnen gekregen, die geen warme lucht meer blaasde in het interieur. Het koelvloeistof bakje bleek dan ook helemaal leeg te zijn.
Verder zat er nog een storing op de koelventilator in P0482.
Wat ik heb gedaan, is het koelvloeistof terug op peil gezet en alles ontlucht. Ik laat de motor draaien, maar komen direct heel veel luchtbellen in en de dop begint te fluiten door te veel druk. Deze heb ik dan gewisseld met een andere en nu fluit de dop niet meer. (ik vermoed dat de dop iets te snel open ging, kapot door de druk?)
Maar nu met een andere dop bouwt de motor nog altijd te veel druk op. De temperatuur loopt niet op in het rood, maar blijft normaal staan op de meter. Zodra je de dop los draait, vliegt het koelvloeistof omhoog tegen de motorkap..
Na een co lekstest kan ik afleiden, dat er toch iets niet juist is.
Ik zou graag 2de mening hebben, of iemand die dit al eens gehad heeft?
De wagen is net 20 dagen buiten garantie, maar blijkbaar valt de motor er ook niet meer onder omdat de km stand boven de 150.000 is.
In bijlage een foto van de normale kleur van de test vloeistof en de kleur (lichtgroen) na tijdje te draaien.
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
P0482
Downloads (2)
- co-lektest-.jpg
- co-lektest-normale-kleur-.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken