vermogensverlies, EGR klepvacuumsturing verdacht

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Citroën
Merk
Citroën
Model
Jumper
Type
Jumper
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008/
Brandstof
Diesel
Reacties
4
Bekeken
3214
Gepost: 26-06-2014 09:44
Professional

motomedic

Zaakvoerder
Moto Medic
Universeel

Lid sinds: 17-02-2013
1009 bijdragen
Jumper 3.0 hdi heeft weinig vermogen bij deel- en vollast. Foutcodes P0638 (smoorklep) en P0401 (te weinig doorstroming EGRklep). Smoorklep nagekeken en OK bevonden: staat open bij contact, sluit na uitzetten contact gedurende enkele seconden, opent zich dan terug. Vacuumsturing op EGRklep volgens mij niet in orde: vacuum is -0.7 bar bij stationair toerental, maar valt weg tot 0 bar bij alle andere toerentallen en lasten (steeds 0 tijdens rijden, EGRklep wordt nooit opengezet dus). Aansturing van de klep OK. Vaccuum van vacuum pomp is OK (minder dan -1 bar) Mag ik concluderen dat de vacuumregulator defect is ie het is niet normaal dat er geen vacuum is tijdens deel en vollast?

Gemeten

vacuum EGRklep, vacuum van pomp, stuursignaal vacuumregulator, positie en aandrijving smoorklep

Uitgelezen met

DEC superscan 3

Foutcodes

P0401, P0638

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen