Gepost: 23-04-2014 20:28
VandenBosch
Depannage Van den Bosch
Universeel
Lid sinds: 25-03-2013
155 bijdragen
Even het hele verhaal:
We hebben hier momenteel al een tijdje een citroen Jumpy in onze werkplaats staan.
De wagen is tijdens het rijden stil gevallen en kon niet meer starten. Storingscode p0192 (brandstofdruk te laag of massa sluiting) opgeslagen.
De wagen draait enkel op start pilot, stop je met spuiten, dan stopt de motor er ook mee
Inmiddels is de hoge druk pomp vervangen, brandstofdruksensor op rail vervangen maar dit alles zonder resultaat.
Bedrading van de brandstofdruksensor gecontroleerd, hier lag 1 draad een stuk bloot, dus dit hersteld.
Meetwaarden uitgelezen, brandstofdruk veranderd niet bij starten/contact aan. Krijgt ook constant 4.9v (dacht dat dit 1.2v moest zijn?)
Storingscode is wel veranderd naar p0193 (brandstofdruk te hoog of kortsluiting aan +) Dit is sinds het vervangen van de brandstofdruksensor.
Mijn vraag was nu of er iemand een schema heeft of mij kan vertellen waar deze bedrading van de brandstofdruk sensor op de BSI/BSM aankomt zodat we deze kunnen doormeten, mogelijk dat er nog ergens een breuk zit. Of als er nog iemand andere suggesties heeft.
Morgen gaan we in ieder geval de stekker eens opendoen mogelijk dat hier inwendig sluiting in zit maar op het eerste zicht was hier niets aan te zien.
Gemeten
Hogedruk pomp vervangen, brandstofdrukregelaar, brandstofdruk sensor vervangen, Timing distributie, weerstand tussen de 3draden gemeten van de brandstofdruk sensor
Uitgelezen met
LEXIA
Foutcodes
p0192 ('opgelost'), p0193
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen