Startprobleem na Ketting breuk

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Citroën
Merk
Citroën
Model
Nemo
Type
Nemo
Uitvoering
-
Bouwjaar
2015
Brandstof
Diesel
Reacties
6
Bekeken
556
Gepost: 08-11-2021 13:16
Professional

schiettecatte

garage
schiettecatte
Universeel

Lid sinds: 19-10-2015
1 bijdragen

Hallo wij hebben een Citroen Nemo van 2015 met motorcode F13DTE5 (FHZ), 199A9000.

Deze is bij ons binnengekomen met een stukgelopen distributieketting.

Wij hebben de motor gedemonteerd en alles wat nodig was vervangen (ketting,geleiders,tandwielen,...)

Na het terugplaatsen van de motor in de wagen en het goed afstellen van de timing (meerdere malen al gecontroleerd ondertussen) wil de auto niet starten, deze draait wel rond met de startmotor maar wil niet aanslaan. Na een eerste diagnose kwamen we tot de constatatie dat er geen brandstofdruk genoeg was en is de hogedrukpomp vervangen, vervolgens hadden we nog geen succes en zijn we verder beginnen meten en zagen we dat de injectoren geen diesel doorlaten desondanks een dieseldruk van 350bar in de commerail. We hebben de 4 injectoren laten controleren door een firma bij ons in de buurt en 1 injector liet de druk door op de retourleiding, deze hebben we dan ook vervangen maar de wagen wil nogsteeds niet starten. 

We hebben nu nog 2 fouten die elke keer terug komen na het demareren. De sleutel hebben we ook al reeds hergeprogrammeerd.

 

Kan iemand ons hiermee helpen?

 

 

Uitgelezen met

Autel

Foutcodes

U1701 - 87 -- storing: geen communicatie met de elektronische eenheid motor U0426 - 31 -- Storing: onjuiste code startblokkering door elektronische eenheid motor naar bsi gestuurd code niet verstuurd door de elektronische eenheid motor

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.