UITLAATTEMPERATUUR

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Citroën
Merk
Citroën
Model
Xantia
Type
Xantia
Uitvoering
-
Bouwjaar
1996
Brandstof
Benzine
Reacties
5
Bekeken
3571
Gepost: 02-03-2004 09:41
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Heb hier een Xantia 1,8 16v bwj 1996 binnenstaan. Klant bracht deze binnen nadat hij een knal hoorde en de motor sindsdien niet behoorlijk bleef draaien en knalde en sputterde. De klant probeerde voertuig nog naar mij te rijden, maar onderweg vatte het hitteschild boven de laatste uitlaatdemper vuur.

Na onderzoek bleek er ooit een stuk uit het inlaatspruitstuk gezaagd te zijn, en dan nadien weer opgevuld. Dit moet er door een back-fire ( lpg ) uitgevlogen zijn, waardoor de motor niet meer bleef draaien.

Ik heb een nieuw spruitstuk gemonteerd en ben met het voertuig gaan rijden ( op benzine , lpg afgekoppeld ) De laatste uitlaatdemper wordt ogenblikkelijk kokend heet en vat terug vuur.

Heb ondertussen ook de volledige uitlaat vernieuwd ( ook kat ) ,

maar demper blijft vuur vatten.

Iemand suggesties??

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen