Gepost: 28-06-2013 09:24
GWeber
Garagehouder/eigenaar
Auto Weber
Universeel
Lid sinds: 27-06-2013
1 bijdragen
Ik heb een citroen picasso verkocht
Kenteken 16-PR-DT
Chassisnummer VF7CHRFNF39764561
103000 km
Auto loopt goed bij proefrit
Grote beurt en nieuwe distributieriem aan gedaan, uitgelezen geen fouten aanwezig
Nieuwe APK (4gasmeting) auto loopt goed ook bij klant,
Alleen na ongeveer 200 km gaat MIL lampje branden
Ik woon in Echt (limburg ) en zij in Zeeland, daar plaatselijk laten uitlezen P0105 map sensor
Deze opgestuurd en alles was goed ….200 km verder weer MIL aan
Nu P0108 verkeerde waarde , te hoge input Manifold,,,,
Vermoedelijk kabelbreuk of zo zei de dealer
Alles bij ons uit gelezen, vacuumslangen en bedrading van Map sensor naar ecu gecontroleerd, maar alles lijkt in orde.
Map sensor nog een keer uitgewisseld,
ook met een ander Bosch nummer wat in deze 2.0 liter types kan voorkomen geen resultaat, de fout blijft er permanent in,
druk gemeten 998 mbar als auto stilstaat, bij statonair lopen schommelt tussen 490 en 530mbar bij alle Map sensors
kan niet iets vinden waar die vals lucht zuigt
verschillende plaatsen info gevraagd, en die zeggen allemaal, dan moet ie ook slecht lopen, doet ie niet , enige klacht is verbruik 1 op 8 en als Mil lamp gaat branden, ook schommelt die dan in snelheid als je de Cruise control gebruikt
Lampje is nu wel uit, maar na 200 km zal die vermoedelijk weer aangaan.
Gemeten
als de auto stilstaat 998 mbar
stationair 490-530 mbar bij diverse map sensors
moet ergens tussen 270 en 330 mbar zijn
Uitgelezen met
autocom ADP186
Foutcodes
p0105 , en P0108 laatste krijg ik niet gewist
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken