Gepost: 14-04-2014 18:47
Lid sinds: 23-05-2012
5 bijdragen
Goedenavond,
Meestal vind ik tussen de vragen al een antwoord op mijn vraag, maar deze keer niet.
vandaar dat ik dit zo een keer probeer.
Ik ben nu twee week bezig met een logan op gas.
Deze auto heeft al langere tijd problemen met inhouden. op benzine en gas. Ik heb een andere motor gemonteerd. 140 d gereden op Benzine, een K4m-696 omdat na demontage van de kop de kleppen te diep lagen.
Op benzine loopt hij nu een stuk beter. op gas nog niet super. Nu zaten de stekkers van de gasinjectors verkeerd, A op D en B op C. een Landi Renzo systeem. Nu gaat het al iets beter.
De motor is vervangen incl alle sensoren en actuatoren op de motor. Ook is de Kat vervangen door een gebruikte incl beide sensoren. Dit omdat de Co waardes bij de apk zeer hoog zijn. Niets veranderd. Op gas krijg ik alleen op gas een code P0300 met een knipperend lampje.
Op de vierkante verdamper zit een koperen buisje, moet hier een vaccuum slang aan?
De Feul Trim zit heel hoog, dit was voor de vervanging van de motor ook het geval.Long Term Fuel Trim staat veel op -50 %
Uitgelezen voor vervanging bij de dealer was cilinder 1 vervuilend (overslag). deze uitlaatkleppen lagen idd te diep.
Nu als ik de stekker van de LPG-injector 4 eraf trek heeft hij de laagste toeren val. Dit zelfde als ik de Bobine van cil 4 omhoog trek. Hij vonkt/tikkert ook niet zoals de andere cilinders.
Nieuwe bobine geen resultaat.
Hieronder de waardes
Warm benzine en gas stationair
ber belastingwaarde 53% 46%
Gasklep pos 10.6 10.6
Temp motor 85 95
inl temp 33 43
Map 26 Kpa 43 Kpa
STF trim 46 -100
LTF trim -87 -87
O2 1 0.2-0.7 0.7-0.8
O2 2 0.87 .97
Mvg Wim
Uitgelezen met
capalec
Foutcodes
p0300
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen