Gepost: 13-02-2018 20:49
Lid sinds: 04-11-2017
14 bijdragen
Wagen Chevrolet Captiva Diesel 2013 loopt in noodloop. Foutcodes geven storing weer in het regelcircuit van alle verstuivers. Onder regelcircuit wordt de elektronische aansturing van zowel de voedingszijde als de massazijde bedoeld door de ECM. Mogelijke problemen zijn een te hoge of te lage weerstand in het circuit (mag niet hoger zijn dan 0,5ohm of lager dan 0,13ohm). De circuits werden alle 4 doorgemeten, en de weerstandswaarden vallen binnen de opgegeven waarden. Bij problemen moet volgens het werkplaatshandboek de betreffende verstuiver of verstuivergroep uitgeschakeld worden. Dit gebeurt niet in dit geval (waarschijnlijk is er ook geen probleem).
Deze motor draait normaal, buiten het feit dat noodloop toegepast wordt door de ECM. Mogelijke statussen (statusbyte) bij de foutcodes zijn 01/02/03/04 (merkgebonden diagnose apparatuur). De voorkomende status is echter 00. Chevrolet vermeld niks over deze statuscode.
Heeft iemand ervaring met de statusbyte, of een dergelijke storing? Het systeem dat wordt toegepast is Delphi met (denk ik) Piëzo verstuivers.
Ik heb de wagen niet ter plaatse.
Mvg
bart7
Gemeten
weerstandswaarden per verstuiver aan de contacten van de ECM connector. (foutcodes hebben betrekking op deze weerstandswaarden).
Uitgelezen met
merkgebonden apparatuur
Foutcodes
P0263 / P0266/ P0269 / P0272
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken