Gepost: 09-03-2018 17:35
Kevin1465
After sales manager
Vakgarage van haren
Dealer
Lid sinds: 15-02-2016
8 bijdragen
Goede avond,
Vorige week kwam klant met raar geluid en rookt heel erg
gecontroleerd en 2,5 olie bijgevuld,
klant komt binnen een dag terug foutcode melding op display
p0299 turbodruk te laag, turbo gecontroleerd en probleem gevonden bij de klep scheur aanwezig! turbo vervangen (besteld via turbo hoet) en kleine beurt met luchtfilter vervangen alle kanalen gereinigd enz enz.
Maar! toch bij een proefrit maken rookt de auto nog steeds!! na lang zoeken heb ik de kleppendeksel en inlaatspruitstuk met cartervent.slang vervangen i.v.m. carterventi. probleem! (bekend bij opel)
Proefrit gemaakt en roken is voorbij! maarrrr helaas zuigt ie nu ergens olie aan want bij de inlaatspruitstuk zit helemaal vol met olie, trekt ik slang bij de gasklephuis los druipt het olie eruit!!.... intercooler er afgehaald maar zat niet veel olie erin. Bij de inlaatspruitstuk gooit olie via pakkingen eruit waardoor de motorblok (achterkant helemaal onder de olie zit) Bij de turbo is alles droog! bij de cartervent. is alles droog alleen bij gasklephuis en inlaatspruitstuk kletsnat!
Nu heb ik ook een foutcode p1101 inlaatspruitstukdruk
trek ik oliepeilstok eruit verandert wel iets de toerental
Wie heeft nog tips!!!
Uitgelezen met
mds
Foutcodes
p1101
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen