Gepost: 09-07-2013 22:30
Lid sinds: 29-01-2011
2087 bijdragen
Heren
Ik heb hier een Chevrolet Spark 1.0 Bi feul, met een nagenoeg onoplosbare storing
De Foutcode komt enkel op LPG er in. De foutcode is P0171
Gecontroleerde componenten
Koelwatertemp sensor( gemeten met scope van koud tot warm, geen abnormale afwijking), Inlaatlucht temp geen afwijking waargenomen, MAP, krukassensor ( hallgever), nokkenaspositie, gasklep en gaspedaal positie, EVAP-afzuiging, HO2S, HO2S-verwarming, stationair luchtomloop klep, EGR, verstuivers(injectie tijden 3.6 ms stationair, en netjes oplopend volgens importeur gegevens en als laatste ook de ontsteking(geen missfire's).
Distrubutie timing incl klepspeling. Compressie incl lektest. Valse lucht controle
Al deze waardes zijn in orde
4 gas waardes
Stat-toeren
Benzine
Co 0.01-0.02
Co2 14.3-14.5
HC 5-1
O2 1-0
Lambda 1.01-1.00
LPG
stat-toeren
Co 0.01- 0.02
Co2 14.3-14.5
HC 5- 1
O2 1-0
Lambda 1.01-1.00
Feultrims
Benzine
Short +0.1
Long-0.3
LPG
Short +80%(!?)
Long + 99% (!!!!?)
Injectie duur benzine 3.6MS, LPG 3.9 ms
Vervangen onderdelen
Verdamper
LPG rail
LPG injectoren
Natgas en drooggas filter
LPG hoge en lage drukleidingen en slangen
LPG pomp incl tank
Bovenstaande is vernieuwd ivm extreme hoeveelheid paravine
LPG Kabelboom
LPG ECU (4 stuks, alle 4 een ander inwendig defect....)
Gasdruk afgesteld op 825Mb, moet tussen de 800 en 850MB
Met andere woorden, alles is in orde, maar toch komt de fout terug.
Gemeten
Spanning lambda sonde 1
MAP sensor
KVS sensor
TPS
brandstof druk, zowel LPG als benzine
spanning rail druk sensor
injectie tijden
Uitgelezen met
GDS 2, BRC diagnostic
Foutcodes
P0171 mengsel te arm
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken