Gepost: 17-04-2022 12:00
LexMichdebeurt
Chef werkplaats
Anders/Overig
Lid sinds: 10-08-2017
18 bijdragen
Te hoog CO voor APK. Stationair 0,3 onder belasting 0,6. Auto was goed warm gereden. Klant heeft de vorige keer al een extra universele katalysator in de pijp gemaakt en is er toen doorheen gekomen. (Originele katalysator zou al kapot zijn?) Dat lukt nu dus niet meer.
Lambda is al een keer vervangen. Er zitten nieuwe bougiekabels op. Bougies gecontroleerd, zien er niet slecht uit echter op 1 bougie (cilinder 2) zit een buikje van aanslag. In de Autodata software staat de NGK BPR6EY bougie voorgeschreven, deze zat er ook in (ook tijdens de keuring waar hij wel door kwam een jaar eerder). Onder de motorkap zit echter een sticker met BP5REY als voorschrift.
Klant wil de auto niet weg doen (geld is op...) en vraagt of nóg een extra katalysator een oplossing is.
Gaan warmere bougies dit oplossen voor de toekomst in plaats van meer katalysatoren?
Wat ik naar aanleiding van een andere post nog wil controleren is de verdeler en de gasklepsensor. Ik ben nog even op zoek naar de bijbehorende waardes.
Gemeten
CO: stationair 0,3 onder belasting 0,6.
Foutcodes
Geen foutcodes
Bijgewerkt door LexMichdebeurt op 17-04-2022 12:03
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen