CO te hoog

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Daihatsu
Merk
Daihatsu
Model
Cuore
Type
L501
Uitvoering
-
Bouwjaar
1998
Brandstof
Benzine
Reacties
25
Bekeken
830
Gepost: 17-04-2022 12:00
Professional

LexMichdebeurt

Chef werkplaats
Anders/Overig

Lid sinds: 10-08-2017
18 bijdragen

Te hoog CO voor APK. Stationair 0,3 onder belasting 0,6. Auto was goed warm gereden. Klant heeft de vorige keer al een extra universele katalysator in de pijp gemaakt en is er toen doorheen gekomen. (Originele katalysator zou al kapot zijn?) Dat lukt nu dus niet meer.

Lambda is al een keer vervangen. Er zitten nieuwe bougiekabels op. Bougies gecontroleerd, zien er niet slecht uit echter op 1 bougie (cilinder 2) zit een buikje van aanslag. In de Autodata software staat de NGK BPR6EY bougie voorgeschreven, deze zat er ook in (ook tijdens de keuring waar hij wel door kwam een jaar eerder). Onder de motorkap zit echter een sticker met BP5REY als voorschrift.

Klant wil de auto niet weg doen (geld is op...) en vraagt of nóg een extra katalysator een oplossing is.

Gaan warmere bougies dit oplossen voor de toekomst in plaats van meer katalysatoren?

Wat ik naar aanleiding van een andere post nog wil controleren is de verdeler en de gasklepsensor. Ik ben nog even op zoek naar de bijbehorende waardes.

Gemeten

CO: stationair 0,3 onder belasting 0,6.

Foutcodes

Geen foutcodes

Bijgewerkt door LexMichdebeurt op 17-04-2022 12:03
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen