Gepost: 01-04-2013 21:19
Lompeharry
Revisie Monteur
Anders/Overig
Lid sinds: 01-04-2013
8 bijdragen
Hallo,
Ik heb een Cuore uit 2001 staan met een EJ-DE motor, dit is een 3 cilinder, twin cam, 12v. Deze motor rookt ontzettend veel wanneer deze op temperatuur is.
Sationair, is de CO waarde 0.27% en wanneer je een keer flink gas geeft schiet de CO omhoog 10+% en komt er een flinke pluim rook uit.
Achter uit de uitlaat komt ook een soort van condens/zwarte smurrie uit. Ik heb een slechte geur, maar dit ruikt een beetje naar onverbrande benzine.
De motor verbruikt(te?) olie, vanwaar deze revisiewerkzaamheden.
Werkzaamheden verricht:
- Koppakking(set) vervangen
- Cilinderkop gevlakt, kleppen ingeschuurd, kleppen gesteld en klepseals vervangen
- Remmenreiniger op de zuigers gehad om de zuigerveren te testen, deze bleef 30+ minuten staan.
- Compressie: 1 16bar, 2 17bar, 3 17bar
- Distributieriem vervangen
- Bougies er uit gehaald, deze waren zwart van het kool en een klein beetje vettig
Morgen worden de injectoren ultrasoon gereinigd hopelijk zal dit helpen om misschien lekkende/vastzittende injectoren te verhelpen.
Ik heb de auto helaas niet kunnen uitlezen, hier hadden we niet het juiste apparatuur voor.
Gemeten
Lambdawaarde, deze schommelt tussen 0.2 en 0.7V
| Compressie: 1 16bar, 2 17bar, 3 17bar
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen