Gepost: 02-11-2022 13:23
autoblaas
After sales manager
Auto Blaas
Merkspecialist
Lid sinds: 04-07-2016
354 bijdragen
Ik heb hier een Fiat 500 van 2010.
Motor 1.2 8v met start/stop
Auto kwam binnen met diverse klachten over brandend motormanagement lampje en melding start/stop en hill holder.
Klant heeft onlangs zelf een cruisecontrol gemonteerd met beunblokjes.
Afgelopen zomer is in Italie een schakelkabel vervangen.
Accu is van 2021
Auto uitgelezen en volgende codes:
ABS C1215-29 Remlichtschakelaar - ongeldig signaal (stored)
BCM B1010-67 Remschakelaars - Aannemelijkheid (stored)
ECM P181D-64 Neutraalsignaalsensor - controle aannemelijkheid mislukt in rijdend voertuig (actief)
ECM P0504-67 Rempedaalschakelaar - signaal onjuist na gebeurtenis (stored)
Ook waren er 3 software updates beschikbaar.
Als eerste hebben we de cruisecontrol volgens fabrieksvoorschrift gemonteerd (GoldCruise, juiste type)
Alle DTC's gewist, alles was weg.
Software updates uitgevoerd.
Na starten komt storing P1305-62 Zelfleren neutrale-positiewaarde - niet aannemelijk (actief)
Neutraalsignaal ingelezen, storing was verdwenen.
Na een uurtje rust en de auto starten komt melding en P1305 terug.
Massakabel vervangen
Accu vervangen
Neutraalsignaal opnieuw ingelezen, storing komt weer terug na starten
Gemeten
Software
Bedrading cruisecontrol
Accu
Massakabel
Uitgelezen met
OE Fiat Witech 2.0
Foutcodes
C1215-29 Remlichtschakelaar - ongeldig signaal (stored)
B1010-67 Remschakelaars - Aannemelijkheid (stored)
P181D-64 Neutraalsignaalsensor - controle aannemelijkheid mislukt in rijdend voertuig (actief)
P0504-67 Rempedaalschakelaar - signaal onjuist na gebeurtenis (stored)
P1305-62 Zelfleren neutrale-positiewaarde - niet aannemelijk (actief)
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen